پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

پاپتی . [ پ َ ] (ص مرکب ) در تداول عامیانه ،پابرهنه . || یک لاقبا. سخت فقیر و بی چیز.

پیام های کوتاه

  • ۲۶ دی ۹۸ , ۱۵:۳۸
    قاف

به وقت شام

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۷ ق.ظ

یا رئوف...


به وقت شام می بایست توسط فخیم زاده یا درویش ساخته می شد. این فیلم صد و چند دقیقه ای هیچ امضایی غیر از یا لطیف اولش از حاتمی کیا نداشت. فیلمی که حرفی برای‌گفتن نداشت. هرچه بود جلوه ویژه بود و حادثه. همین...

مثل همه‌فیلم های پیشین اقا ابراهیم منتظر دیالوگ های ناب بودم. منتظر مناظره های داغ و گوشه کنایه های تیز. ولی دریغ...

بادیگراد، اژانس، دیده بان و چ را بارها و بارها دیده ام. هیچ وقت سیر نشدم. همواره تازه هستند. پر از نکات تازه. ولی به وقت شام فقط حادثه بود. کاش اوج کمتر پول میداد که حاتمی کیا در فیلمش از افکت و صحنه ها کوتاه کند و بیشتر حرف بزند. به وقت شام سناریو نداشت. هرچه بود در حد ۵ صفحه طلق و شیرازه شده از حادثه و اتفاق بود. اگرچه این حوادث و اتفاقات بیننده را پای پرده میخکوب و نگران می کرد و حتی گاهی می ترساند ولی جنس فیلم از جنس فیلم های حاتمی کیا نبود. اعتراف می کنم که اگر من هم جای هیئت مزخرف داوران جشنواره فجر بودم، هیچ جایزه ای به جز جلوه های ویژه به این فیلم نمی دادم. فیلم از لحاظ فنی سطح بالایی داشت به شدت اکشن بود ولی از لحاظ محتوی فقیر بود. بیننده با ترک صندلی های سینما با فیلم درگیر نیست. هیچ دیالوگی در گوشش زنگ نمی خورد. بگذریم از این که خیلی ها زور می زنند ما ان داعشی ریش قرمز را از پشت ایفون های تصویری ببینیم که میگوید: چطوری ایرانی! تا بلکه این فیلم را موجه جلوه دهند.

پ ن:

اوج با حمایت از به وقت شام و پایتخت به خاکی زده یا کارگردانان کاربلد ما با خیال اسوده از حمایت مالی، مخاطب را فراموش کرده اند؟


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۵
پا پتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی