پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

پاپتی . [ پ َ ] (ص مرکب ) در تداول عامیانه ،پابرهنه . || یک لاقبا. سخت فقیر و بی چیز.

پیام های کوتاه

  • ۲۶ دی ۹۸ , ۱۵:۳۸
    قاف

گوگول مپ

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۴ ق.ظ

یا رئوف...

دیشب به مصداق حدیث شریف، شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا... یفرحون لفرحنا... راهی یکی از اماکن مقدسه ای شدم که مراسم میلاد حضرت قمر منیر بنی هاشم در آن برگزار می شد. انهم به مدد گوگل مپ. علیرغم همیشه گوگل دروغ می گفت. چه در حجم ترافیک، چه در مسیرهای عبور ممنوع و یک طرفه...
خروجی امداد گوگل چیزی نبود جز تاخیر بسیار چه هنگام ایاب و چه هنگام ذهاب به ضمیمه حجم انبوهی از اعصاب خردی و البته غرولندهای ...
اما این ها هیچ کدام غرض این نوشتار نیست. می خواهم بگویم:
بعضی از این ابزارها، نرم افزارها و اپ ها چه قابلیت هایی دارند. همان قدر که روزی مفید و کاربردی هستند، ممکن است در ایام اضطرار و عنداللزوم خطرناک و اشوب ساز باشند. همین گوگل مپ با امکان مسیریابی و ترافیکش، با ارائه امار غلط از مسیرها می تواند شهری را به آشوب و بی نظمی بکشد. دیشب شاید ۵۰ درصد افراد گرفتار در ترافیک نقشه موبایل را در حالی که کل مسیر را سبز یا ابی نشان می داد، جلوی چشم داشتند اما در عمل سرخ ترین ترافیک ممکن را شاهد بودند. خواسته یا ناخواسته گوگل دیشب عامل ترافیک بود چون تعدادکثیری به او اعتماد کرده بودند.
علاقه ای به تعمیم این قضیه در مقیاس بزرگتر به سایر اپ ها مانند پیام رسان ها و ... ندارم ولی خودتان کلاهتان را قاضی کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۵
پا پتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی