پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

پاپتی . [ پ َ ] (ص مرکب ) در تداول عامیانه ،پابرهنه . || یک لاقبا. سخت فقیر و بی چیز.

پیام های کوتاه

  • ۲۶ دی ۹۸ , ۱۵:۳۸
    قاف

ستار پینه دوز

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴ ق.ظ

ستار پینه دوز یکی از شخصیت های اصلی رمان کلیدر نوشته محمود دولت آبادی است.
پینه دوزی که  پیامبروار ناگهان کنار گلمحمد کلمیشی قهرمان داستان ظاهر میشود و به نوعی نقش عقل منفصل گلمحمد را ایفا می کند.  
ستار توده ای است و تفکرات چپ دارد...
گلمحمد واگویه های خود را، دلگویه های خود را با ستار درمیان میگذارد و ستار خواه ناخواه، تفکرات و مجاهدت های گلمحمد را  تئوریزه  می کند.
هر مجاهدی، هر گلمحمدی، هر عصیانگری، هر آدمی ستاری پیش خود نیاز دارد. ستاری که همچون خضر سنگ صبور و راهنمایش باشد.

 

چقدر رنده محمود دولت آبادی با ساخت این اسم و فامیل...
ستار
پینه دوز
کسی که بسیاری از عیوب را می پوشاند و در عین حال کارش وصله پینه کردن است!!!
فتح بابی بود!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۷
پا پتی

نظرات  (۱)

من عاشق شخصیت و گفته های ستار پینه دوز بودم. گفته هاش رو برای خودم نوشتم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی