پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

پاپتی . [ پ َ ] (ص مرکب ) در تداول عامیانه ،پابرهنه . || یک لاقبا. سخت فقیر و بی چیز.

پیام های کوتاه

  • ۲۶ دی ۹۸ , ۱۵:۳۸
    قاف

قاف

پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ

قاف را یاسین حجازی در مورد زندگی آخرین پیامبر نوشته و شهرستان ادب آنرا به چاپ رسانده. کتابی با بیش از ۱۱۰۰ صفحه مطالب که البته اگر چنانچه سبک صفحه آرایی آن تغییر کند، ای بسا بشود محتوا را در قالب ۵۰۰ صفحه نیز ارائه کرد. در این حالت شاید مخاطب با دیدن این حجم کتاب از تورق آن نترسد و کتاب را مطالعه کند.علیرغم اینکه متن کتاب برآمده از سه متن کهن فارسی درباب زندگی پیامبر اسلام است، اما بسیار خوانا و محرک است. یاسین حجازی موفق شده به زیبایی متون را دسته بندی و ویراستاری کند. داستان ا و وقایع بسیار نو و البته دلنشین هستند. البته برخی اوقات اینقدر نو و تازه هستند که مخاطب در سند آنها شک می کند. هنوز هم برخی از داستان های این کتاب از منظر من و کسانی که ماجرا را برایشان تعریف کرده ام، مبهم و در برخی موارد غیرقابل استناد است. آنم به این دلیل که در جایی ندیدم و نشنیدم!!! کاش در باب سند محکم و قطعی این داستان ها، بیشتر بحث می شد. البته شاید در مقدمه این بحث شده ولی من از آن سرسری گذشته ام. 

زیباترین بخش کتاب، مربوط به بخش معراج پیامبر اکرم است... این بخش را مطلقا از دست ندهید.

از حجم کتاب و عبارت متون کهن فارسی هم نترسید. قاف را بخوانید و لذت ببرید. 

 

ضمنا دم بیان با این ویژگی ارسال مطلب با پیامکش هم گرم...

من بعد بیشتر مطلب می نویسم اینطوری...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۶
پا پتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی