پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

پاپتی . [ پ َ ] (ص مرکب ) در تداول عامیانه ،پابرهنه . || یک لاقبا. سخت فقیر و بی چیز.

پیام های کوتاه

  • ۲۶ دی ۹۸ , ۱۵:۳۸
    قاف

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۴ ق.ظ
پست وبلاگ یا رئوف

یارئوف ...


1)    من غلام قمرم، غیر قمر هیچ مگو:


به گزارش خبرنگار ما از فلک هفتم، قمر بسیار زیبا و دردانه مان، ماه، در ساعت 14:31:36 روز پنج شنبه 29 مرداد ماه سنه 1388 مطابق با 28 شعبان المعظم 1430 متولد می شود. متوجه باشید که از ابتدای پیدایش بشر ماه 28 روزه نداشتیم! پس بررسی رویت پذیری این قمر جنجالی در شامگاه 29 مرداد منتفی است.


این قمر نورسیده در شامگاه جمعه 30 مرداد سفر خود را از نیوزیلند شروع کرده و بعد از استرالیا به آسیا می رسد. این قمر در حالی که 29 ساعت از تولدش سپری شده وارد ایران عزیزمان می شود و بهت زده مواجه می شود با خیل افرادی که عوض پشت بام و کوه و صحرا برای انجام عمل مستحبی استهلال چشم به صفحه جادوی تلویزیون دوخته اند تا با آقای درستکار یا حاج سهیل محمودی هلال ماه را رصد کنند!!! ( یکی از نشانه های تحمیل مدرنیته بر ... )


این قمر در جنوب ایران در شرایط مساعد جوی قابل رویت است و در سایر مناطق قمر فوق الذکر حسابی ناز و کرشمه خواهند فرمود و هر چه به قسمت های شمالی کشور نزدیک شویم کرشمه اش بیشتر خواهد شد. البته اگر واقعا عاشق باشید و قصد شکارش را داشته باشید می توانید او را از پرده بیرون کشیده و در روز 29 مرداد از ساعت 15 با استفاده از ابزار رصدی قوی هلال را در حضور خورشید و در روز روشن  مشاهده کنید. در این ساعت این زن و شوهر اساطیری در ارتفاع یکسانی از آسمان قرار دارند.


2)    مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس:


از رسانه کمی تا قسمتی ملی: شاااید افطارها شجریان میهمان سفره ها باشد! ولی آنچه قطعی است پخش سریال های آبکی و دوغکی  بعد از افطار از شبکه های کذایی سیما است! شبکه هایی که علاوه بر بوی ماه رمضان بوی عشق و عاشقی، بوی طنز و فکاهی چارواداری، بوی برزخ و جهنم و شیطان را هم می دهند! سریال هایی که فقط نام کارشناس یا مشاور مذهبی را آنهم فقط در تیتراژ خود یدک می کشند و بویی از کارشناسی مذهبی ندارند!!!


سریال هایی که مستقیم و یا غیر مستقیم نمازهای اول وقت مساجد را به نمازهای میان وقت موکول می کنند که آقای خادم و مکبر و نمازگزار و یا جسارتا (احیانا) امام جماعت حسابی از افطار و سریال بعد از افطار و زولبیا و بامیه و پشمک کیفور شوند و در راه مسجد از جگرکی هایی که قبل از ایام ماه مبارک کتاب فروشی و لباس فروشی بودند کسب فیض کنند و در نهایت نمازی هم بخوانند که ماه رمضان است و ثواب دارد!


3)    تو نیکی می کن و در دجله انداز:


در آستانه ماه رمضان تورم بیداد می کند فقرا را دریابیم ( این را کاملا جدی گفتم )


4)    به پاس هر وجب خاکی از این ملک...


خبر آخر اینکه رفیق و پسرعم عزیزمان، شیخ الشیوخ و شیخ الرئیسمان، چند روز بعد عازم خدمت مقدس اجباری است! ( سربازی ). یک شبهه: اگر این خدمت مقدس است فلسفه اینکه همه ملت جوان چون مرغ بسمل دنبال معافیت و شیرینی پس از معافیت هستند چیست؟؟!!

علی ای حال نترسید، نمی رود آنجا که عرب نی انداخت، عجب شیر هم نمی رود، خارک و بافق و جاسک هم نمی رود، کندلوس هم نیست! جایی که او می رود در بعضی نسخ خطی به جهنم سبز، و در بعضی نسخ چاپی به هتل ادیبی و در بعض دگر به سربازخانه و پادگان مرزن آباد معروف است! آدرسش هم کمی پایین تر از دریای خزر امروزی، حوالی چالوس است. مرزن آباد یا برزن آباد. هر چه هست لااقل اسمش بوی آبادی دارد!


در بعضی اقوال آشخانه ایست میان ویلای مرفهان بی درد ( هر چند الان سربازان را مرغ می خورانند تا آش ) گویند اطرافش پر از گراز است که عاشق گوشت سرباز است!!! چه قافیه ای گراز و سرباز! می بینید گراز هم می داند که نباید با متمول جماعت گلاویز شود!!! این هم حکایتی است، گرازی که از تفنگ سرباز نمی ترسد ولی از منقل و بافور متمول باک دارد!!!


به هر حال بعد از دو ماه در خوشبینانه ترین حالت شما می توانید وی را در یکی از چهارراه های شهرمان در حالی که سوت می زند و خرج الگانس های قالیبافی را در می آورد رویت کنید!!! پیشنهاد می کنم از الان شماره خودروی خود را به ما ارسال کنید تا در ازای دریافت مبلغی ناچیز که اصلا هم نامش رشوه نیست!!! لااقل چند صباحی توسط شیخ الشیوخمان اعمال قانون! نشوید!!!  

شیخمان را هم حلال کرده و برایش دعا کنید که سرباز علاوه بر پول به دعا هم محتاج است ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی