پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

پاپتی . [ پ َ ] (ص مرکب ) در تداول عامیانه ،پابرهنه . || یک لاقبا. سخت فقیر و بی چیز.

پیام های کوتاه

  • ۲۶ دی ۹۸ , ۱۵:۳۸
    قاف

کتاب ار هست کمتر خور غم دوست...

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۲۱ ق.ظ
پست وبلاگ یا رئوف

یا رئوف

دیشب کتابی از طرف یک دوست به دستم رسید. کتاب بسیار خواندنی و جالب بود. به قول مادرم آنرا نخواندم بلکه بلعیدم. با آنکه از نیمه شب گذشته بود هر چه خواستم در جایی نشانه ای میان صفحاتش بگذارم تا فردا صبح بقیه اش را بخوانم نتوانستم. کاملا غرق کتاب بودم. این خاصیت کتاب خوب است. عنان خواننده را می گیرد و می برد تا بینهایتی که فقط خودش میداند کجاست. 

داستان بود اما خیلی آموزنده. این روزها نویسندگان معاصر کمتر این طور پر بار و زیبا می نویسند.کلاس خداشناسی و نیز اثبات حضور خدا در زندگی بشر. به زبان بسیار ساده به دور از تکلفات عرفانی و فلسفی و...

کتابی که تک تک کلماتش عطش خواننده را درک کند و به آن پاسخ گوید کتاب فضای توصیفی و نثر جذابی دارد ...

از شدت ذوق زدگی نمیتوانم درباره اش مطلب بنویسم. از وقتی آخرین برگش را خوانده ام از خدا مدام به خاطر این کتاب تشکر می کنم. حال احساس می کنم که هست و هوایم را دارد.هر چه زمان می گذرد بیشتر رافت و مهربانی اش نمود پیدا میکند.

آه خدایا...

وه چه بی رنگ و بی نشان که منم

(وقتی از ژرفای وجودم شاد و راضی باشم این تک مصراع اولین چیزی است که به ذهنم خطور می کند.)

 آنچنان سرذوق بودم که همان وقت به دوستی که کتاب را داده بود اس ام اس (پیامک) زدم و حسابی تشکر کردم.

خدایا شکر که دوستانی دارم بهتر از میوه سیب!!

بیشتر توضیح نمی دهم که تا نخوانی ندانی ( البته در مقام قیاس هیچ چیزدر شدت خوشمزگی و شیرینی با حلوا برابری نمی کند. )

فقط تک جمله اول کتاب را می نویسم. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:


هر کس روزنه است به سوی خداوند.اگر اندوهناک شود.اگر به شدت اندوهناک شود.


روی ماه خداوند را ببوس

مصطفی مستور


برای اولین بار برخلاف همیشه توصیه میکنم قبل از شازده کوچولو بخوانیدش.


*نا مربوط ها:


0)زین پس به جای واژه کلیشه ای" پی نوشت" خواهم نگاشت" نامربوط ها".

1) آدم باید جایی در وجودش یه حالت " استند بای "تعبیه کنه  و در مواقعی خودش اتوماتیک وار  به اون حالت بره.

2)رفتم جایی گفتم می شه منم از این دکمه ها (دکمه ای که آدم را به حالت استند بای ببرد) داشته باشم ؟گفتند:

الف- لیاقتش را نداری. 

ب- شامل گارانتی نمی شود باید هزینه اش را بپردازی.

ج- شانس آوردی! ماه رمضان فرصت خوبی است با تخفیف بسیار مناسب میتوانی بدون نیاز به نصاب خودت  آنرا بدست آورده و نصب کنی. بجنب!(همان" بشتابید" در پیام های بازرگانی)

برام دعاکنید!

3)دوستان : دوستی را رعایت کنید و انسان را. دوستی هاتان بر منافعتان بچربد . منافعتان را فدای دوستی و رفاقت نکنید . دوست خوب یک نعمت بی منتهاست.

4)راهی(البته منظورم معادل فارسی شده" تاکسی" نیست) مسافر.عازم سفر. گاهی ابری است گاهی آفتابی .یاد بازمانگان و اهل وطن حالش را ابری کناد و هوای مقصد وی را آفتابی...

دقت کرده اید کسی که ساکی بسته انگار تمام غرور و تکبر خود را در ساک جا گذاشته . برای لحظاتی خاکی خاکی است.

واشک چشم خودش و همراهان و بدرقه کنندگان همان نم نم باران است.

ما در ریاضی بعد از حل مساله میگوییم حکم تمام. فکر کنم "حکم تمام".!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی