پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

این طبع که من دارم، با عقل نیامیزد...

پاپتی

پاپتی . [ پ َ ] (ص مرکب ) در تداول عامیانه ،پابرهنه . || یک لاقبا. سخت فقیر و بی چیز.

پیام های کوتاه

  • ۲۶ دی ۹۸ , ۱۵:۳۸
    قاف

چ؛ چمران؛ چه کسی؟ چرا؟ چگونه؟

چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۴۲ ق.ظ

پست وبلاگ طرقه


اوست نشسته در نظر


کمی دیرتر از موعدی که اعلام شده بود به سالن نمایش رسیدم. چراغ ها خاموش بود و چمران تازه وارد پاوه شده بود و مورد استقبال وصالی قرار می گرفت. سالن پر از جمعیت بود. گوشه ای کنار دیوار نزدیک ردیف اول روی زمین نشستم...


اصولا اهل فیلم دیدن نیستم، شاید سالی یک بار...


چ را ولی باید می دیدم. اظهارات و انتقادات ضد و نقیض زیاد شنیده بودم. از چ یعنی چگوارا تا نوشته محمد قوچانی و ....


علاوه بر این حاتمی کیا را هم دوست دارم. به خاطر دیده بانش که برایم در رتبه اول علایق سینمایی ام است؛ حتی جلوتر از آژانس شیشه ای و روبان قرمز تماشایی...


ولی جنس چ فرق داشت. با لحظه لحظه چ اشک ریختم...


چ، چمران خمینی بود اتفاقا...


چمران، سرباز خمینی بود...


چمران، عمار خمینی بود...


چِ چمران، همان چیزی بود که از چمران پیش از این در ذهن خود می ساختم و می پروریدم...


چِ حاتمی کیا فقط مهر تاییدی بر آن بود.


چمرانِ چ خیلی دوست داشتنی تر از حاج کاظم آژانس شیشه ای بود...


چمرانِ چ را اندازه دیده بانِ دیده بان دوست خواهم داشت...


چ، چگوارا نبود. چ عین چمران بود و پاسخی به این سه سوال که چمران چه کسی بود؟ چمران چرا چمران بود؟ چمران چگونه چمران شد؟


این هر سه چ، سه سوال مخاطب از چ حاتمی کیا بود که ابراهیم سینمای ایران خیلی خوب از پس جواب دادن به این سه سوال برآمده بود...


چ را باید روی زمین نشست و دید. صندلی های مبله سینما محل مناسبی برای تماشای چ نیست!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۸
پا پتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی